خانه / تولید کفش کتانی تهران / بزرگ ترین تولید کننده کتانی

بزرگ ترین تولید کننده کتانی

بزرگ ترین تولید کننده کتانی ایران چه کسی بوده است؟ کتانی های تولید ایران در چه زمانی بیش از هر دوره ای دیگر در بازار های جهانی اوج گرفت؟
تولید کنندگان کتانی در ایران تا چه حدی مجهز هستند، آیا می توان کتانی با کیفیت در سطح کتانی های وارداتی و برند های بزرگ دنیا در ایران  تولید مرد؟
بازار کفش و کتانی در ایران چگونه هست.

تولید کننده کتانی

بزرگ ترین تولید کننده کتانی

در رابطه با بزرگ ترین تولیدکننده کتانی ایران چه می دانید، موسس کفش ملی آقای رحیم ایروانی یکی از بزرگترین کارآفرینان قرن ایران و بزرگترین تولید کننده کتانی و کفش در ایران و یکی از بزرگترین ها در دنیا بود.

او توانست کتانی های تولید خود را به ۵ قاره دنیا صادر کند.

بزرگ ترین تولید کننده کتانی

ده سال از تاسیس شدن مجلس وکلای تجار در سال ۱۲۸۹ می گذشت…
حاج محمد حسن امین الضرب به کمک دیگر تجار  آن زمان این مجلس را تاسیس کرد تا بتواند با فساد و رقابت تجار خارجی مقابله کرده و شرایط رشد اقتصادی را برای صنعت ایران فراهم کند.

رحیم ایروانی در سال ۱۲۹۹ درحالی که ۲۱ روز از ماه بهمن می گذشت متولد شد، چه کسی می دانست تولد او، نقطه عطفی بزرگ در تاریخ صنعت ایران خواهد بود.

او فرزند یک تاجر مشهور در شیراز بود به نام میرزا محمد کاظم، آن ها نسل های پی دی پی تاجر های قدیمی ایران بوده اند و جد وی را ملک التجار لقب داده بودند.

رحیم ایروانی پس از فارغ التحصیلی دست به ایده ها، ابتکارات و کار های مختلفی زد.
از فعالیت های اقتصادی او می توان به راخ اندازی برق فسا و تاسیس پاساژی تجاری به نام خود مثال زد.

در نهایت او تصمیم به ورود به صنعت کفش می گیرد که در آن زمان هیچ زیر ساخت و فعال قدرتمندی در آن وجود نداشت.

صنعت قدیمی کفش در ایران در آن زمان دوباره داشت متولد می شد، چه کسی می دانست…

پایه های این صنعت توسط رحیم ایروانی پایه ریزی شد، گروه تولیدی او خیلی زود پیش رفت و کار ها به خوبی جلو می رفت و توسعه می یافت.

بزودی تولید این گروه تولیدی به روزانه بیش از ۳۰ هزار جفت در روز رسید، اما این انتهای کار نبود، کفش ملی در آخرین روز های حضور رحیم به تولید روزانه بیش از  ۱۰۰ هزار جفت در محیطی ۴۵ هزار متری در اسمائیل آباد رسیده بود.

مجموعه کفش ملی در سال ۵۷ بیش از ۵۲ شرکت را شامل می شد.
محمد ایروانی را می توان پدر صنعت کفش ایران لقب داد، او بنیان گذار این این صنعت در ایران بود.

فعالیتی کی از دو تا مغازه در چهارراه گلووبندک تهران آغاز شد و تا آن سطح از پیشرفت رسیده بود، داشت سایه پدر خود را در سال ۵۷ از دست می داد و این اتفاق هم افتاد.

آقای ایروانی در سال هزار و سیصد و پنجاه و هفت پس از سی سال زحمت، آنچه را که ساخته بود را مجبور شد رها کند…

کارخانه بزرگ کفش ملی پس از سی سال با ۸۰۰۰ تن نیروی متخصص و درحال کار سایه مدیر، موسس و پدر خود را از دست داد.

رحیم ایروانی همیشه نگران صنعتی که پایه ریزی کرده بود باقی ماند،
گرچه جای خالی آقای ایروانی در این صنعت را نه آن زمان و نه تا امروز هیچ کسی نتوانست پر کند، اما خود او هم درحالی که هنوز نفس می کشید، حاضر به هر کمکی برای ادامه پیش رفت این صنعت بود.

صنعت کتانی ایران

پس از سال ۱۳۵۷ افراد مختلفی بر پشت میز مدیریت کفش ملی و بر روی صندلی آقای ایروانی نشستند، آن ها روی آن صندلی نشتند و پیام های آقای ایروانی را نادیده می گرفتند و بی پاسخ می گذاشتند.

پدر کفش ایران

هر کسی که به سمت مدیریت کفش ملی می رسید آقای ایرانی با اون ارتباط می گرفت و برای آن ها پیام می فرستاد.

او آمادگی خود را برای برای کمک به توسعه و گسترش کفش ملی اعلام می کرد.
کم کم دیگر کفش ملی آن گروه صتعتی قدرمتد سابق نبود، داشت افتان و خیزان به مسیر خود ادامه می داد گرچه آن اندازه به نقاط پایداری رسیده است است که زمان می طلبد افتادنش.

راهکار های اقتصادی آقای ایروانی هیچ شباهتی به روش های معمول  سرمایه گذاری آزمایش و خطا نداشت، همچنین هیچ شباهتی هم به سرمایه گذاری های اقماری یا به عبارتی شانسی و پر ریسک نداشت، راهکار اون تنها متناسب برای صنعت کفش بود، برای این صنعت طراحی شده بود و قبل از آقای ایروانی این روش وجود نداشت و پس از او تکرار نشد، راهکار های او از هوش او نشات می گرفت و مختص به خود او بود.

او می دانست چه می کند، می دانست کارش چه نتیجه ای خواهد داشت، تمرکز او بر رشد آنچه کاشته بود مثال زدنیست، آن اندازه رحیم به رشد صنعت کفش متمرکز شده بود که حتی ریز ترین مشکلات و موانع کاری هم از چشمش دور نمی ماند.

بسیاری از مشکلاتی که او بر آن ها چیره شد مسائلی بودند که مربوط به افراد دیگری بود مانند خانواده یا کارکنانش، مشکلاتی که ان ها توان حل کردن و گذر از آن ها را بدون وجود رحیمش شاید نداشتند یا به این زودی نمی توانستند.

تمام افرادی که با اون کار می کردند درباره ویزگی های شخصیتی او حرف هایی می زنند.

او مدیری باهوش و واقعا باهوش بود، یکی از نگرانی های مهم او چگونگی توزیع نتیجه کار بین تمام عوامل تولید به ویژه کارگران بود، دغدغه ای که جایش در فکر قریب بهن اتفاق دیگر مدیران خالیست، امروز در دانشگاه ها وظیفه مدیر استفادهخ از منابع موجود برای به حداکثر رساندن سهام داران تعریف می شود آن ها کارگران را بیرون می کنند، از مزد آن ها کم می کنند و بر نیروی فنی فشار می آورند که کارخانه را به سود بیش تری برسانند، درحالی که آقای ایروانی بر عکس این موضوع، موضع می گرفت، او نتیجه را نه برای خود، نه برای سهام داران که برای همه می خواست.

پایان کفش ملی | پایان رحیم ایروانی

کفش ملی ایران

شاید داستان زندگی رحیم ایروانی جالب ترین و آموختنی داستان مستند برای دانشجویان و محققان کارآفرینی باشد.

او در بی ثبات ترین دوران سیاسی و اقتصادی ایران یعنی دهه پنجاه هم دست از سرمایه گذاری بر نداشت، او نه از شرایط و نه از هیچ کسی شکایت نمی کرد، تنها واقعیت را می پذیرفت و بر اساس آن گام برمی داشت و برنامه ریزی می کرد.

تنها زمانی که از سخنان او رنگ و بوی گلگی گرفته بود هنگامی بود که در اوج توسعه کارهایش متوقف شده بود و کاری از دستش بر نمی آمد.

او دوبار تصمیم گرفت از نو شروع کند و دوباره تولید کفش را در افغانستان راه اندازی کند، که دیگر برای این کار فرصتی برایش باقی نمانده بود و با این دنیا وداع گفت، با آرزو برای شادی روح این بزرگوار….

او صنعت کفش را مانند کف دستش از بر بود، او را در هر نقطه ای با هر شرایطی که قرار می دادید این توانایی را داشت که با چشمان بسته این صنعت را جان دهد، دباره پایه ریزی کند و آن را راه بیاندازد.

او در کشور مصر و در کشور آمریکا نیز اقدام به تاسیس کارخانه کرده بود با همان هدفی که نیم قرن قبل در ایران انجام داد و آن را به نتیجه رساند.

او درست در زمانی که ۱۲ روز از استفند ماه سال ۱۳۸۴ می گذشت و به پیشواز نوروز سال ۸۵ می رفت بعد از یک روز کاری در لندن درگذشت.

کفش تولید ایران

انواع کفش ایران

دوران تولد و اوج صنعت کفش ایران، کفش های ایرانی با کیفیت و طرح های مختلفی تولید می شد و کیفیت مطلوبی داشتند.
صنعت کفش در ایران درست مدیریت می شد و رو به توسعه جلو می رفت، انتظار می رفت در آینده توسعه آن آن قدر افزایش پیدا کند که تمام ظرفیت صنایع مادر خود را با خود درگیر کند، تمام ظرفیت تولید مواد اولیه کفش را مصرف کند و صادرات محصولات مصرفی را به حداکثر برساند، آینده اذی که برای هر صنعتی در هر کشوری اتفاق بیوفتد، آن صنعت به تنهایی خواهد توانست اقتصاد آن کشور را متحول کند،

حا آنکه در اقتصاد ایران خبر دیگری بود، این اقتصاد به خودی خود درحال متحول شدن بود، در صنایع مهم و مختلفی مدام درحال توسعه بود و تولید ناخالص ملی ایران خیلی قشنگ درحال افزایش چشمگیر بود، اگر آمار ها به همان صورت ادامه می یافت بزودی به نام ایران را به عنوان پنجمین اقتصاد بزرگ دنیا متصور می شدیم.

کفش ایران در کنار کفش ایتالیا در دنیا بیشتر سهم بازار را در اختیار داشتند.

هر متخصصی که در زمینه کفش و کتانی امروز در ایران در حال فعالیت اقتصادی می باشد، تخصص خود را به بنیانگذار این صنعت مدیون هست. گرچه سهم بازار ها را از دست داده ایم و صنعت کفاشی در ایران دیگر آن رنگ قبلی را ندارد، اما هنوز هم ظرفیت تولید در صد ها برابر بیش از آن سال ها در ایران وجود دارد،

این بار اگر کسی این صنعت را سامانی دهد، اوج آن بازگشت ناپذیر خواهد بود چرا که او تنها نخواهد بود، این صنعت دیگر در تمام ایران گسترده شده است.

  • کفش تولید ایران
  • بازار صادراتی کفش
  • کفش چرم ایرانی
  • تولید کفش چرم
  • تولیدی های کتانی چرمی

برند کفش ایرانی

چند برند کفش ایرانی می شناسید؟ گرچه امروز هزاران واحد تولیدی در سراسر ایران مشغول به تولید کفش و کتانی هستند اما نام نشان آن ها مشخص نیست.

گرچه کتانی های بسیار با کیفیتی هم در ایران تولید می شود اما کیفیت قالب و اکثریتی که در بازار دیده می شود، کتانی هایی هستند که نسبت به کتانی های با کیفیت خارجی هیچ حرفی برای گفتن ندارند!

کتونی سفید بسته زیره اره ای

جای خالی افراد متخصص در صنعت کفش ایران هرگز پر نشد، این صنعت نیاز به یک تن دیگر ایروانی دارد تا به اندازه ای از پیش رفت برسد که اصلا ایران را با کفش ایرانی بشناسند.

از تولید کنندگانی که مایل به همکاری برای تولید کتانی های درجه یک در کنار تولید خود هستند، یا افرادی که حاضر و قادر به سرمایه گذاری بر روی تولید آن هستند، برای سرمایه گذاری کفش کتانی تردید نکنند.

مطلب پیشنهادی

کتونی دخترانه چسبی

کتانی اسپرت دخترانه بچگانه

کتانی های بچگانه سایز میانه یعنی سایز های ۳۱ تا ۳۶ کتانی هایی هستند که …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *